Girişimcinin Yol Haritası

Girişimcinin Yol Haritası

girisim-ofisi

Girişimcinin yol haritasının ilk durağında doğru iş alanı seçimi yer alır. Başarılı bir işletme sahibi olabilmek adına, seveceğiniz, kazanımlarınızı aktarabileceğiniz bir sektör seçmek, keyif alarak çalışacağınız ve başarı yolunda emin adımlar atacağınız bir sürecin başlangıcı olabilir.

Girişimciler Yola Nasıl Başlamalı?

Hangi alanda çalışacağınıza karar verdiyseniz öncelikle iş planı hazırlamanız sonraki adımlarda işinizi çok kolaylaştırabilir. Doğru bir iş planı için öncelikle hedefleri belirlemeniz gerekir. Hedeflerin belirlenmesinin ardından bu hedeflerin gerçekleşilmesine yönelik atılabilecek adımları kararlaştırmak işinizi oldukça kolaylaştıracaktır. İş planı hazırlığını tamamladıktan sonra, maliyet hesabı üzerine yoğunlaşmak işinizin geleceği açısından önemlidir. İşletmenizin kurulumundan önce, ilk birkaç ayın giderlerini hesaplayarak likidite olanağı olarak elinizde tutarak kuruluş sürecindeki dalgalanmaların önüne geçebilirsiniz. Bu süreçte işletmenizin çalışan sayısını minimum düzeyde tutmayı düşünebilirsiniz. Hatta kira, elektrik gibi giderleri de en aza indirgemek adına sanal ve paylaşımlı ofislerden faydalanabilirsiniz.

Kurulum Döneminde Girişimcileri Nasıl Zorluklar Bekliyor?

Bir firmanın kurulum süreci, hayat döngüsünün en zorlu süreçlerinden biridir. Özellikle ilk dönemlerde işletmenin finansal dengesini sağlamak, sağlam temeller atmak adına en önemli adımlar arasında yer alır. Finansal dengeyi sağlayabilmek adına muhasebe kayıtlarını düzenli tutmak, düzenli iş akışını sağlayana kadar gerekli para akışını kasada bulundurmak, riski minimuma indirgemek açısından önem taşır. Bu süreçte iş süreçlerini maksimum verimli yürütebilmek için doğru ekiple çalışmak da son derece önemlidir. Ekip arkadaşlarınızı seçme aşamalarını şirket kurulum sürecini kafanızda başlattığınız anda başlatmanız, verim kaybını asgari düzeyde tutar.

Şirket Kurulumu Bu Konunun Neresinde Var?

Sanal ve paylaşımlı ofis sistemleriyle şirket kurulumu da daha pratik bir hal alır. Türkiye Cumhuriyeti kanunlarında şirket kurulumu için bir tebligat adresi göstermek gerekir. Sanal ofis sistemleri bu aşamada işleri çok daha hızlı halletmenize yardımcı olur. Şirketinizin resmi adresi olarak da sanal ofis sistemlerini kullanabilirsiniz. Ortak ve sanal ofis sistemlerinde reel bir çalışma alanı mevcuttur. 

Şirket Kurarken Sanal Ofis, Paylaşımlı Ofis ve Hazır Ofis Nasıl Faydalar Sağlar?

  • Sanal ofisler özellikle kurulum esnasında, giderleri en aza indirgemenizde yardımcı olur. Ekonomik olma özelliğinin yanı sıra, standart ofislerin toplantı salonu, çalışma alanı gibi avantajlarına da sahiptir.
  • Sanal ofis hizmeti şirketinizin profesyonel imajını perçinler. Çağrı merkezi, profesyonel sekreter karşılaması gibi özellikler firmanızın profesyonel görünümünü destekler.
  • Sanal ofisler şirketlere pratik olarak resmi adres gösterme seçeneği sunar. Kartvizitlerinize etkileyebileceğiniz resmi adresiniz ve profesyonel telefon numaralarıyla şirketinizin profesyonel imajı desteklenir. 
  • Sanal ofisin santral desteği sayesinde hiçbir arama gözünüzden kaçmaz. Aramalarınız profesyonel sekreterler aracılığıyla karşılanır. İlgili personele aramaların aktarılmasını sanal ofis sistemleriyle sağlayabilirsiniz. 
  • Sanal ofis sistemleri, sunduğu esnek çalışma opsiyonlarıyla yeni kurulmuş şirketler için ideal sistemler içerisinde yer alır. İhtiyaç anında hazır ofisleri ve toplantı salonlarını kullanabileceğiniz bu versiyonda kullanım da, kullanımın sonlandırılması da son derece kolaydır.

Hangi İş Dalları Sanal Ofis Kullanımına Uygundur?

Sanal ofisi sistemleri çalışma saatlerinin büyük bir bölümünde ofise ihtiyaç duymayan, mobil olarak çalışan, çalışma saatlerinin büyük kısmını müşteri ziyaretlerinde geçiren iş kolları için uygun bir ofis sistemidir. Aynı zamanda home office çalışan ama profesyonel görünümünü tamamlamak isteyenler için de son derece uygundur. Bu sistem sayesinde evden çalışanlar hem resmi ve profesyonel bir adrese sahip olur hem de profesyonel sekreterlik hizmeti ve kargoların alınması hizmeti sayesinde işle ilgili hiçbir aktivite sekteye uğramaz.

Sanal ofis kullanımları serbest muhasebeci ve mali müşavirler ve TURSAB üyesi turizm acenteler ofis paylaşımı izni olmadığı için sanal ofis kullanımına uygun sektörler arasında yer almaz.

admin

    Bir Cevap Yazın

    Hemen Ara!