Paylaşımlı ofis; kalabalık çalışma takımlarıyla beraber alan kaybı yaşamadan etkili çalışma alanı kullanma yöntemidir. Şirket kadrolarının kalabalık bir hal alması sonucunda ofis ortamında yaşanan yoğunluğa çözüm olarak ortaya çıkmıştır. Paylaşımlı ofis yöntemi aracılığıyla küçük bölümlere ayrılan alanlar, ofis alanın daha verimli kullanılmasını sağlamıştır.

Paylaşımlı ofisler aynı zamanda farklı disiplinlerde çalışan kişilerin birlikte çalışmasını sağlar. Ayrıca personelin birbirleri arasında olumlu etkileşim yaratmalarına yardımcı olur. Olumlu yöndeki etkisi fark edilen paylaşımlı ofislerin kullanımı ise zamanla yaygınlaşmıştır. Günümüzde bakıldığında çok sayıda prestijli şirket ortak ofis kullanmayı tercih etmektedir.

Sanal Ofisle Farkları Nelerdir?

Sanal ofisler, dünya çapında oldukça yaygın bir hal almış durumdadır. Ülkemizde ise oldukça fazla kişi tarafından tercih edilir bir nitelik barındırıyor. Sanal ofisin paylaşımlı ofise göre en önemli farkı ekonomik yönden olmaktadır.

Paylaşımlı ofiste ofiste çalışmalarınızı yürüttüğünüzde telefon, kira, elektrik gibi konularda masraf yapmanızın gerekliliği vardır. Sanal olan ofiste ise yalnızca aylık tek kıymet ödenir. Bunun karşılığında ofis adresi ve sekreter gereksinimleriniz karşılamanız mümkün hale gelir.

Paylaşımlı Ofis Avantajları

Paylaşımlı ofis kullanımlarının özellikle de günümüzde sağladığı çok önemli avantajların varlığı söz konusudur. Paylaşımlı ofis diğer tabiri ile ortak ofis avantajları şunlar olmaktadır:

  • Ofis kiralama noktasında önemli esneklik sağlar,
  • Ofis kiralama harcamalarınızı azaltmanıza katkı sağlar,
  • Genişleyen şirket kadrosunun ihtiyaçlarına yönelik çözüm sunar,
  • Günlük veya saatlik kullanım seçenekleri sağlayarak kullandığınız kadar ödemenize olanak tanır,
  • Yeni ,iş bağlantıları kurmanıza imkan sağlar,
  • Tek başına çalışmaktan bunalanlara önemli bir alternatif sağlar,
  • Paylaşımlı ofislerin bulunduğu alanlar genellikle şehirlerin merkezi noktalardadır,
  • Maliyeti son derece düşük düzeydedir,
  • Günlük, aylık veya yıllık kiralanabilir olmaktadır,
  • Paylaşımlı ofis için yalnızca kullanıldığı sürece ücret ödeme söz konusudur,
  • Saatlik veya günlük olarak kullanılabilir, 
  • Müşterilere cevap verecek bir sekretarya hizmetinin varlığı söz konusudur,
  • Telefonların şirketinizin adıyla birlikte yanıtlanması ve notları alma hizmeti sağlar,
  • Ayrıca ofiste eleman yahut personel ihtiyacı bulunmaz,
  • Mobilya alımına, tamirat işlerine, dekorasyona, IT kurulumuna para harcamaya gerek olmaz çünkü her şey hazırdır.
  • İş görüşmesi veya toplantılar için resepsiyon hizmeti vardır,
  • Fax, tarayıcı, kâğıt, fotokopi gibi ücretsiz ofis araç gereçleri sunulur,
  • Ücretsiz temizlik hizmeti sağlanır,
  • Farklı saatlerde farklı iş sahiplerinin aynı ofisi kullanma olanağı söz konusudur,
  • Sıcak ve soğuk olmak üzere ücretsiz çay, kahve servisi gibi hizmetler sunulur,
  • Güvenlik, elektrik, doğalgaz, su, klima,  aidat, otopark gibi hizmetler kira kapsamındadır,
  • Ofis için ödenmesi gereken stopaj, emlak komisyonu giderler bulunmaz,
  • 1 Yıllık kira peşin ödemesinin yapılması durumunda fiyatta indirim gibi olanaklar söz konusudur.

Paylaşımlı Ofis Fiyatları

Paylaşımlı ofis hizmetleri, personel sayısı artan şirketlere yönelik çözüm oluşturan bir seçimdir. Kalabalıklaşan personellerin ihtiyacı olan ortak çalışma ortamları, iş birliği için tasarlanmıştır. Dünyanın her bir köşesindeki binlerce merkez arasından mükemmel lokasyon sağlamaktadır. İhtiyacınız olan paylaşımlı ofislerde 3, 6 ve 12 aylık gibi anlaşma olanakları söz konusudur. Şirket kadrosu genişlediği takdirde ortak ofis kullanım alanınızı genişlet olanağınız söz konusudur. 

Paylaşımlı ofis fiyatları değişime tabi olmaktadır. Bu bakımdan özel seçilmiş ürünlere ve hizmetlere göre farklılık göstermesi söz konusudur. Kullanılacak olan ofis alanı ve ortak çalışma fiyatları aylık kişi başı hesaplanmaktadır. Bu bakımdan net ve kesin bir paylaşımlı ofis fiyat bilgisinin buradan paylaşmak doğru olmayacaktır. 

Paylaşımlı Ofisi Kimler Kullanır?

Günümüzde giderek önem kazanan kavramlardan biri de paylaşımlı ofisler olmaktadır. Paylaşımlı ofis ile alakalı en fazla merak edilen konu ise paylaşımlı ofisi kimler kullanır olmaktadır. Bu soruya yanıt arayan insan sayısı oldukça fazladır. Bu kapsamda paylaşımlı ofisi kimler kullanır sorusunun bir değil birden çok cevabı vardır. Buna göre sorunun yanıtları aşağıda liste halinde verilmektedir:

  • Avukatlar,
  • Mali müşavirler,
  • Yeni bir iş kurmuş durumda olan şahıslar,
  • Bilişim sektöründe faaliyet gösteren mühendisler,
  • Serbest çalışanlar,
  • Emlak sektöründe çalışanlar,
  • Çalışmalarını evden home-office olarak yürütenler ve artık ofis düşünen kişiler. Aynı zamanda farklı meslek guruplarında olan kişiler de kolaylıkla paylaşımlı ofis hizmetlerini kullanabilirler. 

Paylaşımlı Ofis Şirket Kuruluşunda Nasıl Kullanılır?

Paylaşımlı ofisler, değişiklik gösteren şirket gereksinimleri doğrultusunda tam donanımlı olarak hazırlanır. Ortak ofis kullanımına ihtiyaç duyan şirketler, ihtiyaç duydukları süreye uygun olarak ofis kiralama işlemi gerçekleştirebilirler. Bunun için ise şirketlerin her ihtiyaca uygun tasarlanmış olan üyelik modellerinden uygun olanı seçmesi gerekir.

Böylece şirketler paylaşımlı ofis hizmetlerini ihtiyaçları doğrultusunda kullanım olanağına erişirler. Bu kapsamda bir şirket kuruluşu dilediği ofis modelini tercih edebilir. Paylaşımlı ofis kullanımları şirketlere önemli bir prestij sağlar. Özellikle paylaşımlı ofislerin önemli özelliklerinden biri  olan sekreter hizmeti şirketlere önemli kolaylıklar sağlar.

Kişilerin şirkette olmadığı yahut ofis dışında oldukları esnada resmi telefonlar kişiler adına sekreter tarafından karşılanır. Bu durum profesyonel çalışma konusunda oldukça büyük önem taşır. Ayrıca kişiler ofisteyken gelen konuk yahut müşterilerin karşılanması söz konusudur.  
Diğer yandan ofis ortamında çalışan bireyler çoğunlukla işlerine odaklanırlar. Bundan dolayı da iş sırasında telefona bakmak yahut temizlik yapmak istemezler. Bu sebeple paylaşımlı ofisler içerisinde bulunan tüm hizmetlerin varlığı şirketlere önemli olanaklar sağlarlar. 

Ortak ofisle ilgili yabancı kaynakları incelemek için tıklayın.

Fiziki ofis kullanımına ihtiyacınız yoksa, sanal ofis seçeneklerini değerlendirebilirsiniz.

Bu Yazıyı Paylaşın

Son Yazılar

photo

Paylaşımlı Ofis Nedir?

Devamını Gör
photo

Sanal Ofisle Şirket Kurmak

Devamını Gör
photo

Neden Sanal Ofis?

Devamını Gör
photo

Hazır Ofis Nedir?

Devamını Gör
photo

Limited Şirket

Devamını Gör
photo

Anonim Şirket Nasıl Kurulur?

Devamını Gör
photo

Sanal Ofis Nedir?

Devamını Gör
photo

Şirket Kurmak

Devamını Gör
Teklif Formu
Teklif Al