Şirket Nasıl Kurulur?

Şirket kuruluşu, girişimcilerin hayalini gerçekleştirmek için başvurduğu bir yoldur. Şirket kurmak için bir dizi prosedürü gerçekleştirmeniz gerekir. Her şeyden önce, ne tür bir şirket kurmanız gerektiğine karar vermelisiniz. Sektöre göre değişen şirket türleri ve kurulum aşamaları bulunur. Kararınızı verip işlemlerinizi gerçekleştirdikten sonra hayallerinize kavuşabilirsiniz.

Şirket Kurmak İçin Neler Gereklidir?

  • Şirket türünün belirlenmesi
  • Şirket sözleşmesinin hazırlanması
  • Sözleşmenin Mersis isimli sisteme girilerek onaylatılması
  • Sistemden vergi numarasının alınması
  • Ticaret Odası’na tescil için başvurulması
  • Noter onaylı imza sirkülerinin alınması
  • Yasal defterlerin Noter’de onaylatılması
  • Vergi Dairesi’ne şirket bilgilerinin verilerek kaydedilmesi
  • Belediyeden iş yeri açma ruhsatı alınması

Şirket kurmak için zorunlu olan gereklilikler şirket türüne ve buna bağlı olarak sermayenize göre değişir. Tüzel kişiliği bulunmayan ve şirket sahibinin her türlü borçtan şahsen sorumlu olduğu şahıs şirketi, iki ya da daha fazla tüzel ya da gerçek kişinin bir araya gelerek kurduğu limited şirketi ve büyük ölçekli ekonomik faaliyetlere ev sahipliği yapan anonim şirketi olmak üzere 3 adet tür bulunmaktadır. Genel hatları ile şirket kurulum aşamaları ise şöyledir:

Şirket Kurmak İçin Maliyetler Nedir?

  • Kurulum için gerekli olan evrak maliyetleri,
  • Kuruluş sırasında Vergi Dairesi’nde için yapılacak masraflar,  
  • Ticaret Odası’nda harcanan tutarlar,
  • Şirketi kurduktan sonra çalışan sigorta primi, geçici ve belediye vergileri, stopaj, mali müşavir ücreti, meslek odası yıllık üye aidatı, yıllık kurumlar vergisi ve aylık KDV gibi sizi bekleyen tutarlar vardır.

Şirket kurmak maliyetli bir iştir. Ancak şirket türünüze ve sermayenize göre değişen maliyetler, amaca göre de farklılık gösterir. Hemen hemen her şirket için geçerli olan maliyet kalemleri:

Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

Şahıs şirketi, açılışı ve kapanışı en kolay şirket türü olduğu için sıklıkla tercih edilir. Unvanında kurucu kişinin isim ve soyadının yazdığı şirket türünde, şirket sahibi tüm mal varlığı ile yükümlülüklerden sorumludur. E-devlet üzerinden aldığınız kayıtlı adresinizi gösteren belge ve nüfus cüzdanınız ile Vergi Dairesi’ne gittiğinizde, şirketinizi kurabilirsiniz. Vergi numaranızı aldıktan sonra yapacağınız işe göre Esnaf Odası veya Ticaret Sicil’e kaydınızı yaptırarak fatura kesmeye başlayabilirsiniz. 

Limited Şirket Nasıl Kurulur?

Limited şirket, kuruluşu şahıs şirketlerine göre daha fazla detay içermektedir. Tek ortaklı veya en fazla 50 ortağa sahip limited şirketleri bankacılık ve sigortacılık hariç pek çok sektörde faaliyet gösterir. Limited bir şirket kurmak için;

  • Dilekçe,
  • Kuruluş Bildirim Formu,
  • Noter onaylı sözleşme,
  • İkametgah Belgesi,
  • Oda Kayıt Beyannamesi,
  • Sermayenin yatırıldığına dair dekont,
  • Kira kontratı gereklidir.

Şirket Kuruluşunda Sanal Ofis Nasıl Kullanılır?

Her geçen gün ofis mantığı daha da değişmekte ve gelişmektedir. Geleneksel ofisler yerlerini daha az masraflı sanal ofislere bırakmaya devam eder. Şirketinizi sanal ofiste kurmak istiyorsanız, öncelikle, şirket sahibi olarak sanal ofis yetkilileri ile bir anlaşma yapmanız gerekir. İzlenmesi gereken adımlar;

  • İstediğiniz sanal ofis şirketi ile hizmet sözleşmenizi yapmak,
  • Noterden şirket kuruluşu ve muhasebe işlemleri için vekalet çıkarmak,
  • İnteraktif Vergi Dairesi’ne ücretsiz kayıt olarak şifrenizi almak,
  • Şirket kuruluşunu tamamlayıp vergi levhasını çıkarmak için son adımları sanal ofis firması ile birlikte yapmaktır.

İstenilen hizmetler, bedelleri ve birçok konuda anlaşmaya varılmalıdır. Yapılan anlaşma sonrasında, sanal ofis hizmeti veren firma adresinin kullanılmasına izin verir. Anonim, limited ya da şahıs şirket türü fark etmeksizin, kuruluş aşamaları düşünüldüğünde, farklı olan tek nokta fiziksel bir ofis yerine sanal ofis hizmeti veren firmanın adresini kullanmaktır. Sanal ofis firmanın potansiyeline göre farklılık gösteren toplantı salonları ya da hazır ofis hizmeti sunmaktadır. Şirketinizi kurarken, gereksiz masraflardan kurtularak konforlu sanal ofis hizmetinden güvenli bir şekilde faydalanabilirsiniz.  

Sanal Ofisle ilgili bilgi edinmek için Sanal Ofis Nedir? yazımızı ziyaret edebilirsiniz.

Şirket kuruluşuyla ilgili detaylı bilgiye Ticaret Odası kaynaklarından ulaşabilirsiniz.

Bu Yazıyı Paylaşın

Son Yazılar

photo

Paylaşımlı Ofis Nedir?

Devamını Gör
photo

Sanal Ofisle Şirket Kurmak

Devamını Gör
photo

Neden Sanal Ofis?

Devamını Gör
photo

Hazır Ofis Nedir?

Devamını Gör
photo

Limited Şirket

Devamını Gör
photo

Anonim Şirket Nasıl Kurulur?

Devamını Gör
photo

Sanal Ofis Nedir?

Devamını Gör
photo

Şirket Kurmak

Devamını Gör
Teklif Formu
Teklif Al